"La fermesa d'un somriure" Sebasti脿 Serra, en la mem貌ria
 
EL PEU, FITER; LA MIRADA, ATREVIDA
veure totes

Palma
Mallorca
Menorca
Eivissa
Grup parlamentari
Consell de Mallorca


 

Palma. 25/09/2008

El BLOC proposa una millora dels accessos a Palma-nord alternativa al Segon Cintur贸

La soluci贸 passa per eixamplar el Cam铆 dels Reis com a eix principal, i suposa un impacte territorial 10 vegades menor al projecte del PP



Davant la imminent modificaci贸 del Pla Director Sectorial de Carreteres (aprovat l'any 1998, amb una vig猫ncia de 8 anys), el BLOC per Mallorca vol manifestar la seva posici贸 respecte als accessos a Palma. El BLOC considera que el projecte de Segon Cintur贸 com a via r脿pida i de gran capacitat 茅s absolutament innecessari i altament perjudicial per a la conservaci贸 de l'entorn r煤stic de les zones per les quals est脿 projectat el seu tra莽at. Per tant, s'ha d'eliminar del PDS de Carreteres.

Tanmateix, el BLOC 茅s conscient dels problemes de mobilitat que existeixen actualment als accessos a Palma. Tamb茅 hem de preveure que la construcci贸 del nou hospital de refer猫ncia a Son Espases generar脿 una gran demanda de mobilitat a la qual les institucions han de donar resposta. Per aix貌 cal cercar solucions alternatives, que s'han de basar en els principis d'efici猫ncia i sostenibilitat.

La proposta alternativa del BLOC per Mallorca millora dels accessos a Palma-nord:

鈥 Connexi贸 de l'autopista d'Inca amb el Cam铆 dels Reis com eix fonamental, i enlla莽ar-lo amb la Via de Cintura. Caldria eixamplar el Cam铆 dels Reis a dos carrils per sentit, i construir nom茅s dos trams amb tra莽at nou, d'aproximadament 1,4 quil貌metres de llarg脿ria total. L'enlla莽 amb la Via de Cintura es faria aprofitant vials existents, per capil鈥aritat.

鈥 Habilitaci贸 d'un aparcament disuasiu a Son Castell贸, a l'aturada de metro del Cam铆 dels Reis. L'objectiu d'aquest aparcament seria evitar l'acumulaci贸 de tr脿nsit rodat privat dins el nucli urb脿 de Palma, i estimular l'煤s del transport p煤blic i col鈥ectiu.

鈥 Reordenaci贸 de les l铆nies d'autob煤s metropolitanes. El tra莽at proposat permet crear una l铆nia circular que connectaria el centre de Palma, els barris dels voltants del Cam铆 dels Reis (Son Xigala, Son Sardina, Son Rapuinya, Sa Vileta, Es Secar de la Real), l'hospital de Son Espases i l'aparcament disuasiu.

Beneficis de la proposta alternativa:

鈥 La proposta del BLOC permet la descongesti贸 dels accessos nord i ponent de Palma, alhora que evita:
- Construir un nou tram viari que connect脿s Es Pont d'Inca amb la carretera de S贸ller.
- Construir un nou tram viari de gran capacitat entre la carretera de S贸ller i la carretera de Valldemossa.
- Construir un nou tram viari que connect脿s la carretera de Valldemossa amb la carretera d'Andratx, travessant la Serra de Na Burguesa.
- El desdoblament de la carretera de S贸ller.

鈥 L'aprofitament de la xarxa vi脿ria existent minimitza el consum de territori: 1,4 quil貌metres de llarg脿ria de tra莽at nou front a 15 quil貌metres del Segon Cintur贸. El projecte del PP implicaria asfaltar 10 vegades m茅s territori. La nostra proposta estalvia 90 hect脿rees, l'equivalent a 128 camps de futbol.

鈥 En compte de provocar un major creixement urban铆stic, la nostra proposta aposta per la contenci贸 del creixement (no travessa s貌l r煤stic, sin贸 zones urbanes: S'Indioteria, Son Castell贸, Cam铆 dels Reis).

鈥 S'Indioteria guanya una via d'acc茅s r脿pida cap a l'autopista d'Inca i cap al Cam铆 dels Reis sense haver de passar pel pol铆gon de Son Castell贸.

鈥 Son Sardina mant茅 el seu entorn r煤stic i queda alliberada de l'amena莽a urban铆stica a qu猫 quedava exposada amb el projecte de Segon Cintur贸.

鈥 Els pol铆gons industrials de Son Castell贸 i Can Valero queden connectats amb una via r脿pida.

鈥 La nostra proposta aposta per l'煤s del transport p煤blic (aparcament disuasiu, l铆nies d'autob煤s i metro ben connectades).

鈥 En definitiva, 茅s una proposta m茅s coherent amb la concepci贸 global de la mobilitat i del model de creixement territorial sostenible de l'actual Pacte de governabilitat progressista i nacionalista.

Aquesta 茅s la proposta pol铆tica que hem traslladat als nostres socis, com a punt de partida per consensuar la reforma del Pla Director Sectorial de Carreteres de Mallorca i les solucions als problemes als accessos a Palma. Hi hem constatat una bona predisposici贸. Evidentment, quan s'arribi a un acord pol铆tic els serveis t猫cnics hi hauran de fer els estudis de detall.



Enlla鏾s

Projecte del Segon Cintur贸, dins la modificaci贸 del Pla Director Sectorial de Carreteres de Mallorca


Documents

Segon Cintur贸 i proposta alternativa del BLOC (1142 KB)
Proposta del BLOC amb aparcament disuasiu i l铆nia d'autob煤s (1189 KB)



      

 

 




PSM Entesa Nacionalista - Avís legal                  Desenvolupat per: