El Bloc denuncia que Palma té un transport públic entre tres i quatre vegades més lent que el transport privat
El Bloc per Palma es compromet a implementar un transport públic més competitiu com a instrument imprescindible per a millorar la qualitat de vida dels ciutadans
El Bloc per Palma considera que una ciutat com Palma, amb 400.000 habitants i servint un à rea metropolitana de prop d’un milió necessita un transport públic en condicions per tres raons fonamentals:
a) per evitar caure en el col.lapse circulatori (del qual Palma n’està molt aprop)
b) per servir a aquell segment de la població (més del 50%) que no té o no utilitza el carnet de conduir
c) per raons ecològiques i mediambientals
Malauradament, el transport urbĂ a Palma estĂ molt lluny de complir uns parĂ metres mĂnims de qualitat.
L’estudi de les lĂnies 3 (Pont d’Inca-Cas CatalĂ ), 10 (Sindicat-Son Cladera) i 15 (S’Arenal-Plaça de la Reina) realitzat pel Bloc per Palma en hores considerades punta ha permĂ©s constatar, entre d’altres, les segĂĽents situacions:
LĂnia 3. Freqüència teòrica, 7 minuts. La freqüència s’incompleix sistemĂ ticament i la mitja es sitĂşa en 15 minuts. En moltes ocasions, la gent que espera a l’aturada no pot pujar a l’autobĂşs i ha d’esperar al segĂĽent. En un dels casos el trajecte entre AragĂł,20 i AragĂł, 378 (3,5 kilòmetres) durĂ 48 minuts, Ă©s a dir va discòrtrer a 4,9 km/h (mĂ©s a poc a poc que caminant)
LĂnia 10. Freqüència teòrica, 14 minuts . A hores punta la freqüència pot superar els 25 minuts. A mĂ©s el trajecte Son Cladera-Palma s’allarga de 25 minuts a 40/45 minuts
LĂnia 15. Freqüència teòrica, 8 minuts. L’hora d’espera tambĂ© es duplica en hores punta i Ă©s freqĂĽent que no tota la gent que espera a les aturades pugui pujar a l’autobĂşs i hagi d’esperar el segĂĽent
En definitiva, la conclusiĂł mĂ©s important Ă©s que agafar l’autobĂşs en aquestes lĂnies pot suposar multiplicar per tres o per quatre el temps de desplaçament en cotxe privat
Davant això, el Bloc per Palma es compromet a:
- Assegurar el compliment de les freqüències teòricament establertes
- Millorar les freqüències d’aquelles lĂnies (el 80%) amb freqüències superiors a 10 minuts
- Crear una xarxa de carrils-bus suficient i eficaç
L’horitzó és acostar el temps de desplaçament entre transport p úblic i privat de tal manera que agafar l’autobús sigui una opció rà pica, còmode i competitiva per a la ciutadania.
ť
|