"La fermesa d'un somriure" Sebastià Serra, en la memòria
 
EL PEU, FITER; LA MIRADA, ATREVIDA
veure totes

Palma
Mallorca
Menorca
Eivissa
Grup parlamentari
Consell de Mallorca


 

Palma. 27/02/2007

El Bloc denuncia que Palma té un transport públic entre tres i quatre vegades més lent que el transport privat

El Bloc per Palma es compromet a implementar un transport públic més competitiu com a instrument imprescindible per a millorar la qualitat de vida dels ciutadans



El Bloc per Palma considera que una ciutat com Palma, amb 400.000 habitants i servint un àrea metropolitana de prop d’un milió necessita un transport públic en condicions per tres raons fonamentals:

a) per evitar caure en el col.lapse circulatori (del qual Palma n’està molt aprop)

b) per servir a aquell segment de la població (més del 50%) que no té o no utilitza el carnet de conduir

c) per raons ecològiques i mediambientals

Malauradament, el transport urbĂ  a Palma estĂ  molt lluny de complir uns parĂ metres mĂ­nims de qualitat.

L’estudi de les línies 3 (Pont d’Inca-Cas Català), 10 (Sindicat-Son Cladera) i 15 (S’Arenal-Plaça de la Reina) realitzat pel Bloc per Palma en hores considerades punta ha permés constatar, entre d’altres, les següents situacions:

Línia 3. Freqüència teòrica, 7 minuts. La freqüència s’incompleix sistemàticament i la mitja es sitúa en 15 minuts. En moltes ocasions, la gent que espera a l’aturada no pot pujar a l’autobús i ha d’esperar al següent. En un dels casos el trajecte entre Aragó,20 i Aragó, 378 (3,5 kilòmetres) durà 48 minuts, és a dir va discòrtrer a 4,9 km/h (més a poc a poc que caminant)

Línia 10. Freqüència teòrica, 14 minuts . A hores punta la freqüència pot superar els 25 minuts. A més el trajecte Son Cladera-Palma s’allarga de 25 minuts a 40/45 minuts

Línia 15. Freqüència teòrica, 8 minuts. L’hora d’espera també es duplica en hores punta i és freqüent que no tota la gent que espera a les aturades pugui pujar a l’autobús i hagi d’esperar el següent

En definitiva, la conclusió més important és que agafar l’autobús en aquestes línies pot suposar multiplicar per tres o per quatre el temps de desplaçament en cotxe privat

Davant això, el Bloc per Palma es compromet a:

- Assegurar el compliment de les freqüències teòricament establertes
- Millorar les freqüències d’aquelles línies (el 80%) amb freqüències superiors a 10 minuts
- Crear una xarxa de carrils-bus suficient i eficaç

L’horitzó és acostar el temps de desplaçament entre transport p úblic i privat de tal manera que agafar l’autobús sigui una opció ràpica, còmode i competitiva per a la ciutadania.
ť




      

 

 




PSM Entesa Nacionalista - Avís legal                  Desenvolupat per: